Delicious LinkedIn Facebook Twitter RSS Feed

AIR YANG MENAKJUBKAN

AIR CYPRESS YANG MENAKJUBKAN

CYPRESS NANO DAN CYPRESS ENERGY

I.   Mutu air minuman di seluruh Malaysia semakin merosot   dengan teruknya disebabkan oleh bahan pencemaran dan hujan asid yang berlebihan.

II.  Setiap tahun lebih daripada 5 juta orang mati disebabkan penyakit yang berkaitan dengan masalah air yang tercemar.


'WHO' telah membuat satu anggaran bahawa 80% daripada penyakit dunia adalah berpunca daripada masalah air dan di anggarkan bahawa 135 juta orang akan mati pada 2020 jika tiada tindakan yang di ambil untuk menangani masalah berkaitan dengan air.



 MENJADIKAN BADAN LEBIH
    SIHAT DAN BERTENAGA



Mengapa manusia memerlukan air yang selamat, bersih dan sihat seperti
Air Cypress Nano dan Cypress Energy”?

> Pembunuh utama dalam dunia pada masa kini adalah berpunca daripada air yang tidak selamat disebabkan oleh paras pencemaran alam sekitar yang telah meningkat ke tahap yang merbahaya.

> Kebanyakkan manusia menerima sumber air yang tidak selamat. Antara sumber-sumber air yang tidak selamat adalah seperti berikut :

Air masak
Air masak ialah air yang tidak mengandungi oksigen, tenaga atau nyawa (air mati) dan mempunyai bahan yang dikeluarkan dari klorin selepas dimasak yang boleh menyebabkan kanser dan juga merosakkan vitamin.

Air R.O
Air R.O. (Reverse Osmosis) merupakan air yang 100% bersih tetapi tidak mengandungi bahan galian dan tenaga (air mati). Air ini berasid dan tidak baik untuk kesihatan tubuh badan.

Air Paip
Air paip mengandungi klorin yang berlebihan serta kuman dan kekotoran. Air paip juga merupakan air mati disebabkan oleh kandungan klorin yang banyak.

Air telaga, air sungai dan air dari bawah tanah
Sumber air dari telaga, sungai dan air dari bawah tanah mempunyai terlalu banyak kuman dan kekotoran.


BAHAN DAN KANDUNGAN DALAM PENAPIS 

Tidak mengandungi dan bebas daripada bahan-bahan seperti tulang-tulang haiwan dan kandungan yang merbahaya. Bahan-bahan dan kandungan dalam penapis mesin vending air “Cypress Alkaline Water” terdiri daripada penapis karbon, seramik dan tempurung kelapa
yang bertujuan seperti berikut :

> Menukarkan air minuman yang berasid kepada air yang beralkali.

> Terdiri lebih daripada 80% kandungan semulajadi seperti kalsium,  magnesium, sodium dan kalium yang boleh diserap oleh tubuh badan manusia.

> Hidrogen dan oksigen yang dihasilkan boleh meningkatkan system imuniti manusia melalui pencegahan pertumbuhan bakteria dan virus.

Antara bahan-bahan yang terdapat dalam penapis ialah seperti :

Seramik Perang
Seramik Perang dapat mengurangkan kesan kotoran yang terhasil daripada air paip dan mengimbangkan tahap pH air.

Torumarin
Torumarin bertindak untuk menghasilkan ion negatif yang baik disamping itu mengecilkan saiz molekul air dimana dapat membantu peredaran darah dengan lebih lancar serta menjadikan kecergasan mental dan sistem imun yang lebih sempurna.

Seramik Bermagnet
Fungsi Seramik Bermagnet pula ialah menghasilkan ion negatif yang baik.

Kristal Kuartza
Kristal Kuartza pula menghasilkan air yang mempunyai rasa yang halus dan Manis

0 comments:

Post a Comment